Duurzame klantrelaties in ....
Bouw, infra en techniek
Dankzij veel mooie projecten in de bouw, infra en techniek heb ik mij deze markt helemaal eigen kunnen maken. Ik weet wie de stakeholders zijn, hoe de ketenverhoudingen liggen en wat er in de uitvoerende bouw wordt verwacht. Thema's als duurzaamheid, veiligheid en het omgaan met uitdagingen op de bouw liggen mij na aan het hart.
Ik werk(te) voor de TBI bedrijven Hazenberg, Nico de Bont, Koopmans Bouw en TBI Woonlab. Ik ondersteun(de) deze organisaties met de corporate communicatie, projectcommunicatie en interne communicatie. Van websites en social media tot aan het personeelsmagazine en de verkoopmarketing voor woningbouwontwikkeling. Ook schrijf ik regelmatig mee aan teksten voor winnende aanbestedingen. Trots ben ik op de eerste veiligheidskalender voor TBI-holding, geheel naar mijn idee en uitvoering. Voor Hazenberg/Nico de Bont zette ik tussen 2012-2017 een communicatieafdeling op.
Bij GUTS Installatietechniek ben ik gestart met de (her)positionering van het bedrijf en de vertaling daarvan naar verschillende online en offline communicatiemidellen. Daarna ben ik nog enkele jaren freelance betrokken geweest bij uiteenlopende interne en externe communicatievraagstukken.
Voor toeleverancier Assink Hout verzorg ik de corporate communicatie en voor Bouwbedrijf Van Bekkum bedacht ik het 100-jarig jubileumboek, waarvoor ik ook alle teksten schreef. Bij BAM Infra was ik marketeer voor de innovaties 3D betonprinten en Wattway (zonnepanelen op het wegdek) en gaf ik mede invulling aan een training duurzaamheid. Bij Ozive|atelier voor herbestemming was ik verantwoordelijk voor de branding van een nieuw samenwerkingsverband tussen drie bedrijven.
“Ingrid heeft een hoog abstractieniveau en is voor directies een kritische sparringpartner met een sterke eigen mening. Ze weet op natuurlijke wijze strategie te verbinden met uitvoering en maakt dingen ook waar. Dat doet ze op prettige wijze. Een aanwinst voor elke organisatie.”
Boudewijn de Bont, directievoorzitter Hazenberg Bouw|TBI
Huisvesting, vastgoed en projectontwikkeling
Naast de uitvoerende bouw ben ik ook actief bij huisvestingsadviseurs, projectmanagementbureaus en vastgoedontwikkelaars. Het begon vele jaren geleden bij HEVO waar ik in de jaren '90 communicatieadviseur was. In de periode (2008-2011) heb ik een nieuwe afdeling marketing/communicatie opgezet, de merkpositionering begeleid en een nieuwe huisstijl ontwikkeld en geïmplementeerd. Verder was ik verantwoordelijk voor het concept van de digitale nieuwsbrief en het relatiemagazine, social media en contentmanagement. In 2016-2017 was ik betrokken bij de nieuwe website, productmarketing en de online campagne voor Risicodragend Projectmanagement.
Ook voor Laride|hart voor huisvesting ben ik regelmatig actief. Enkele jaren gelden begeleidde ik hen bij het op pragmatische wijze vormgeven en uitvoeren van alle communicatie-uitingen, zowel intern als extern. In 2020 schreef ik hun SEO teksten voor de nieuwe website. Recent ondersteun ik hen bij de positionering van hun afdeling vastgoedmanagement en schrijf ik nieuwsberichten voor de website.
In 2019 scherpte ik de positionering aan voor LATEI, woningbouwontwikkelaar in Amersfoort en het LATEI Fonds dat social maatschappelijke initiatieven ondersteunt die de leefomgeving verbeteren. Ik verzorgde LinkedIn-trainingen voor gebruikers en hielp bij het formuleren van de corporate boodschap. In 2023 bestond LATEI 30 jaar en verzorgde ik de planning, communicatie en teksten rondom de socials, een relatie-event en het jubileumboek.
Als communicatieadviseur ben ik betrokken geweest bij de herontwikkeling van WoensXL, de ontwikkeling van Spoorlaan Oss en bedrijfsgebouw Future Level.
“Ingrid combineert een pragmatische marketingvisie met een stevige hands on mentaliteit. Een kritische partner met een hoge kwaliteitsstandaard en een goed gevoel voor de waardedrijvers van de ontvanger van de communicatieboodschap.”
Ewoud van der Sluis, directievoorzitter HEVO
Andere werelden
Soms maak ik voor de afwisseling uitstapjes naar het MKB, de chemie, zakelijke dienstverlening of het onderwijs. De kruisbestuiving tussen deze werelden houdt mij scherp en stimuleert mijn creativiteit.
In opdracht van Merkmanagers verzorgde ik het projectmanagement voor de introductie van een nieuw merk bij ruimte-inrichters Borrenbergs. Datzelfde deed ik voor Cosun Biobased Experts, waar ik ook een merkpositioneringstraject heb doorlopen.
Voor Erasmus Universiteit Rotterdam verzorgde ik alle communicatie rondom de nieuwbouw van het meest duurzame onderwijsgebouw in Nederland. Hiervoor heb ik ook meerdere video's gemaakt en vlogs opgezet. Voor Aeres Almere schreef ik een projectboek voor de opening van hun 'groene' onderwijsgebouw.
Voor Osteopathiepraktijk Edith Miedema en gezinscoach Linda Struik maakte ik de websites en voor Schalken Autoschade herschreef ik alle webteksten. Verder ben ik als ghost-writer actief voor uiteenlopende bedrijven in verschillende branches.